1.16.2015

Groen, groen, alles is groen

Een nieuwe trend op cola-gebied. Geen nieuw smaakje zoals vanille, kersen of iets anders lekkers. Maar een geheel nieuw soort cola. Bekend bij de consumenten als de groene cola, omdat hij een groene verpakking heeft. Inmiddels hebben Coca Cola en Pepsi beide zo'n groene cola op de markt gebracht. 

Pepsi NEXT bij de Jumbo

Wat is het precies?

Maar wat is dat nou precies, die groene cola? Het is cola met minder suiker. Nu zeg je, ja maar waarom dan niet gewoon cola light kopen? Nee, want dit is anders. De groene cola-variant heeft tot 30% minder suiker, maar toch de suikersmaak. Er is namelijk een andere zoetstof toegevoegd. Deze zoetstof komt uit stevia en is een suikervervanger. 

Zoals ik al zei, hebben Coca Cola en Pepsi allebei al zo'n variant in de schappen staan. Coca Cola noemt haar groene cola "Coca Cola Life" en Pepsi noemt haar groene cola "Pepsi Next". Een naam die ik persoonlijk goed vind passen bij het merk en de cola zelf, in tegenstelling tot de naam die Coca Cola bedacht heeft. 

Smaak

Maar dan. De smaak ervan. Ik ben zelf geen cola-lover, sterker nog, ik hou helemaal niet van cola. Hooguit cola-lolly's. Mijn mening zou dus niet echt veel uitmaken voor je oordeel over deze cola. Dan maar over op wat anderen in mijn omgeving er van denken. Ik heb van velen gehoord dat ze het ontzettend vies vinden, maar ook dat het lekker is. Er is dus nog geen definitief oordeel geveld over deze cola. Zal dit een flop worden, zoals het nieuwe Coca Cola recept in 1985? Of klopt het dat mensen minder suiker in hun cola willen hebben en wordt dit een ware hype? We zullen het zien. Het valt in ieder geval op in de schappen dus daar zal het niet aan liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten