- Als eerste is het natuurlijk de prijs van de producten. Producten die verkocht worden onder een huismerk-label zijn doorgaans een stuk goedkoper dan A-merken. Zo kun je heel wat euro's besparen met het kopen van huismerken. En dat doen wij Nederlanders nog al graag.
- Het tweede punt is de kwaliteit. Het onderscheid tussen A-merken en huismerken wordt steeds kleiner. Het is daarom niet meer nodig om een A-merk te kopen vanwege de kwaliteit. Hieronder is een filmpje te zien van een mayonaise-test uitgevoerd door het Kassa-testpanel. Ook hier zie je dat het Jumbo huismerk op de tweede plaats eindigt.
Let u ook even op mijn oma die in de roze trui in het publiek zit?
- Als laatste nog een iets minder voor de hand liggend punt. Uit een onderzoek van onderzoeksbureau Gfk blijkt dat mensen minder frequent kopen. Echter kopen ze wel meer per keer. Door Consumer Inertia* kopen klanten steeds opnieuw weer het huismerk als het goed bevalt. Zo blijven mensen huismerken kopen en worden ze steeds populairder.
* Men blijft na een goede ervaring het huismerk kopen omdat ze van nature moeilijk te overreden zijn om te veranderen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten