12.01.2014

Mijn merken top 10

Hallo allemaal!

Om helemaal in het thema van deze blog te komen laat ik je vandaag weten wat mijn eigen merken Top 10 is. In dit lijstje staan mijn all-time favorites, maar ook merken waar ik op het moment fan van ben. De merken die in dit lijstje staan zijn echt merken die ik leuk vind als merk, het hoeft dus niet zo te zijn dat ik een hele collectie aan producten van dat merk in mijn huis heb liggen. Nu snel over naar mijn Top 10:
  1. Apple
  2. HEMA
  3. Paperchase
  4. Volvo
  5. Steps
  6. Fullspot
  7. Fab.
  8. Stabilo
  9. Philips
  10. Komono

Komono

Al enige tijd een echte favoriet. Vooral de zonnebrillen van Komono zijn echt mijn beste vrienden in de zomer. Wat me aanspreekt in dit merk is hoe het gepresenteerd wordt, altijd mooie doosjes en hoesjes voor alle producten. Ook de kwaliteit is echt enorm goed. 


Philips

Met producten in ontelbaar veel verschillende productcategoriën is het niet moeilijk om een favoriet te zien in Philips. Maar eigenlijk gaat het me bij Philips niet om de producten zelf. Ik ben vooral trots op deze Nederlandse multinational. Al jaren is Philips natuurlijk ontzettend goed bezig en in heel veel categoriën is Philips na al die jaren nog steeds 'Top of Mind' bij de consument. Vandaar dat Philips ook in dit lijstje even wordt genoemd.

Stabilo

Dit merk heb ik sinds kort weer herontdekt. Een aantal jaren geleden, toen ik nog op de middelbare school zat, schreef iedereen met de pennen en stiften van Stabilo. Maar een aantal weken geleden heb ik de pennen weer uit het stof gehaald en ze waren even goed als ik me herinnerde. Het ziet er misschien een beetje raar uit, maar ik had als enige van de hele school geen pijn aan mijn hand na 90 minuten schrijven bij een tentamen. 

Fab.

Een prachtig schoenen- en tassenmerk in 2009 opgericht door Fabienne Chapot. Een echte powervrouw. Ze heeft ervoor gezorgd dat dit merk bij heel veel modemeisjes bekend is en vrijwel iedereen kent de kenmerkende portemonnee met hartjes of sterretjes erop. De kwaliteit van de leren producten van Fab. is echt geweldig. Wat ik zelf ontzettend gaaf vind aan dit merk is dat elk artikel zijn eigen uitstraling heeft, maar dat je toch vrijwel meteen kunt zien dat het een Fab. product is. 

Fullspot

Dit Italiaanse merk uit Milaan is echt uniek. Dit merk maakt producten die bestaan uit verschillende onderdelen, zodat je zelf de kleuren van die onderdelen kunt kiezen en je eigen unieke product kunt samenstellen. Zo heb je bijvoorbeeld tassen waarvan je zelf de zogenaamde body en bijpassende hengsels kunt uitkiezen. Opvallend is dat bijna alle producten gemaakt  zijn van EVA (Ethyleen Vinyl Acetaat). 


Steps

Steps is inmiddels wel een begrip in de Nederlandse modewereld. Ik denk dat iedereen die dit leest en die van shoppen houdt dit merk wel kent. De prijs-kwaliteitverhouding ligt bij Steps erg hoog. Daarbij hou ik persoonlijk erg van de klassieke stijl kleding die Steps verkoopt. 

Volvo

Naast veiligheid staat Volvo in mijn ogen ook voor stijlvol rijden. Dit merk is na IKEA toch wel het bekendste merk van Zweden. Denk je Zweedse auto, zeg je Volvo. Volvo heeft het voor elkaar gekregen om bekend te staan als veiligheidsmerk, maar toch met een stoere twist. Zelf ben ik fan van Volvo om het uiterlijk van de auto's, maar ook om het imago dat dit merk heeft. Met een Volvo zit je eigenlijk altijd goed.


Paperchase

Dit merk kwam ik een aantal weken geleden tegen bij de V&D in Utrecht. Op de kantoorartikelenafdeling stond het daar, een heel schap met artikelen van Paperchase. Heel veel notitieboekjes, schriften, pennen, mappen en nog veel meer met ontzettend schattige opdrukken erop. Een Brits merk dat eigenlijk alles verkoopt dat met papier te maken heeft. Originele en kwalitatief goede producten, daar gaat het om. Het kost wat, maar dan heb je ook kwaliteit. 



HEMA

HEMA is op het moment een mega-favoriet van mij. Alles wat ik bij de HEMA tegenkom vind ik geweldig. Zo ben ik ook ontzettend fan van de onlangs uitgekomen MOAMxHEMA kledinglijn. Ik heb bijna alle stukken. Wat natuurlijk een groot voordeel is van HEMA producten is dat de prijs laag is. Zeker voor de kwaliteit die je daarvoor krijgt. Met het vasthouden van deze prijzen en kwaliteit behoudt HEMA zijn unieke Hollandse imago. Dat is namelijk wat HEMA uniek maakt. Dat echte Hollandse. Er is waarschijnlijk geen Nederlander die de HEMA niet kent. Als je dat als merk kunt bereiken, kun je heel ver komen.

Apple

Mijn ultieme all-time favorite. Ik ben fan van echt alles dat Apple verkoopt. Je zou me een Apple-lover kunnen noemen. Ik zou je niet voor gek verklaren. Het design, de kwaliteit en perfectie van de producten vind ik helemaal geweldig. Ondanks de prijs zou je mij alles aan kunnen smeren dat Apple verkoopt. Ik weet dat het soms nergens op slaat, maar het gebeurd wel. Dat is ook een van de redenen dat ik deze blog ben begonnen. 


Hoe kan het dat een merk zo populair is, dat mensen gewoon alles kopen? 

Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten