12.03.2014

Betekenismerken

Na de meest onmisbare merken van Nederland ga ik het hebben over Nederlandse betekenismerken. Deze merken laten zien wat ze doen voor de mensen, en niet zo zeer waarom hun producten zo goed zijn. De consument wordt hierbij niet meer benaderd als consument, maar echt als mens. 

Twee voorbeelden van Nederlandse betekenismerken:


FrieslandCampina



The Story Of Milk van FrieslandCampina. Hoewel het hierbij wel om een bepaald product van FrieslandCampina gaat, namelijk melk, is het toch duidelijk dat deze commercial om de mens draait. FrieslandCampina laat zien dat ze er toe doen voor alle mensen door middel van de natuur en de melk die ze maken. Ik zelf vind dit een ontzettend mooie commercial, maar het is aan de andere kant misschien niet meer zo geloofwaardig sinds de ophef over melk afgelopen oktober. 



Dove


Dit is natuurlijk een van de bekendste betekenismerken van het moment. Vrijwel iedereen kent dit filmpje over de vrouwen die zichzelf moeten beschrijven en daarna beschreven worden door vreemden. Dove zet zich in voor het verbeteren van zelfvertrouwen van vrouwen door middel van de Self-Esteem campagne. 

Wat zijn volgens jou nog meer Nederlandse betekenismerken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten