12.29.2014

Opkomst van de outletcentra in Nederland

Ik loop door de straten van het McArthurGlen Designer Outlet in Roermond, het populairste outlet van Nederland. Waar outletshoppen vroeger altijd een rommelig imago had, is het nu helemaal hot. De mensen die hier lopen zijn allemaal op zoek naar korting, en kijken niet alleen, maar kopen ook. De outlets (Batavia Stad Fashion Outlet, Rosada Fashion Outlet en McArthurGlen Designer Outlet) zijn niet te stoppen, en dat blijkt uit de cijfers: per jaar ontvangt bijvoorbeeld het Designer Outlet in Roermond meer bezoekers dan de Efteling. 

De Nederlanders (en Duitsers in Roermond) zijn verliefd geworden op dit soort outlets. En er worden er dan ook steeds meer geopend. Maar wat is het geheim voor succes van deze outlets? Of is het alleen het feit dat producten goedkoper aangeboden worden?

Bron


Natuurlijk zijn wij Nederlanders echte gieren. Als er ergens korting te vinden is dan kun je daar meestal wel een hele horde Hollanders verwachten. Daarnaast kun je ook nog eens goedkoop parkeren. Maar dat is in het geval van de outlets niet het enige verkooppunt. Een retourtje Designer Outlet is een echt dagje uit. De outlets worden zo gebouwd dat het een klein dorpje lijkt. Een dorpje vol met winkels weliswaar, maar je krijgt er het gevoel van thuis mee. Er hangt een goede sfeer. 

Shoppen in een outletcentrum is een echte beleving. Het is er schoon, overal zijn bankjes te vinden en de winkels zijn leuk aangekleed. Het is daarom niet gek dat consumenten graag naar een outlet gaan in plaats van een binnenstad. Zo krijgen de outlets steeds meer bezoekers. De aantallen groeien nog elk jaar. Alle drie de outletcentra hebben dan ook uitbreidingsplannen. Ook komen er centra bij in Nederland. Zo gaat er in 2017 in Amsterdam waarschijnlijk een nieuw outletcentrum openen. 

Wat is jouw favoriete outletcentrum?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten