12.18.2014

Merken in de mediarevolutie

Media blijft altijd veranderen. Ook de laatste jaren zijn er veel veranderingen aan de gang. Al een tijdje zijn on demand abonnementen bij je televisiepakket ontzettend populair en sinds 2013 is Netflix verkrijgbaar in Nederland. Natuurlijk zijn er een aantal merken die de huidige mediarevolutie in gang zetten. Welke merken dat zijn ga ik je laten zien in deze post. 

Netflix

Zoals ik net ook al benoemde is Netflix sinds 2013 verkrijgbaar in Nederland. Inmiddels kijken er meer dan een miljoen Nederlanders films en series via Netflix. Het streamingplatform is populair in Nederland en draagt zeker bij aan de mediarevolutie. Het platform is online-only, waardoor er geen televisie meer nodig is om te kunnen kijken. 

HBO

Ook HBO is telt mee in de veranderingen in de media. Op het moment is een HBO-abonnement alleen nog te verkrijgen voor op je televisie, maar in april komt HBO ook met een online abonnement. HBO gaat daarmee de strijd aan met Netflix. 

KIJK

Ook Nederlandse bedrijven doen mee met de mediarevolutie. SBS heeft een eigen mediaplatform gemaakt, genaamd KIJK. Op het eerste oog een 'gewoon' platform waar je programma's op terug kunt kijken, maar er is meer. Je kunt films en series zien en je kunt programma's vooruit kijken. Allemaal natuurlijk wel voor een kleine bijdrage, er zijn nog geen abonnementen. 

Videoland

Wat vroeger alleen een ouderwetse videotheek was, is nu ook een online aanbieder. Videoland heeft de mediarevolutie goed overleefd. Op het moment dat mensen steeds minder dvd's gingen huren, verdwenen er veel Videoland winkels en ging Videoland ook online films en series aanbieden.

Youtube

Als laatste is er natuurlijk nog Youtube. Deze Google-dienst is anders dan de anderen. Geen abonnementen, geen bijdrages. Geen gemiste programma's en geen films en series. Maar wel content. Heel veel content. En daar houdt de consument wel van, zeker als er niet betaald hoeft te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten